Obecnie strony internetowe to najlepsza i najbardziej skuteczna forma promocji firm. Dlatego też coraz więcej przedsiębiorstw inwestuje w nie tylko w strony www, ale również w pozycjonowanie. Jednak czy zainwestowane w tą formę promocji środki, zwrócą się? Na te i na inne pytania postaram się odpowiedzieć w poniższym artykule.
Wpierw rozważmy, co tak naprawdę daje nam pozycjonowanie oraz jaki formy pozycjonowania dostępne są na rynku SEO. Pozycjonowanie ma za zadanie zwiększyć ruch na stronie, który generować mają wejścia bezpośrednio z wyszukiwarki internetowej. Wejścia te są wynikiem wpisania przez użytkownika wybranych słów kluczowych, na które nasza witryna wyświetli się w pierwszej dziesiątce wyników, po czym zostanie wybrana przez użytkownika. Taka forma promocji jak potwierdzają liczne badania i statystyki jest najlepszą formą zwiększenia ruchu na witrynie internetowej. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest fakt, iż wyszukiwarki typu Google, czy Yahoo są pierwszym miejsce, w którym użytkownicy szukają informacji na temat stron www związanych z danymi zagadnieniami.
Obecnie na rynku SEO dostępne są różne rodzaje pozycjonowania, które zróżnicowane są pod względem trudności osiągnięcia zadowalających wyników oraz zasięgu jaki generują dane słowa. I tak firmy SEO oferują swoim klientom pozycjonowanie lokalne (regionalne), które ma zasięg ograniczony do danego regionu lub miasta, a fraza w takim przypadku musi zawierać nazwę regionu lub miasta np. Pozycjonowanie Płock.
Innym typem pozycjonowania jest pozycjonowanie na długi ogon, czyli na kilkanaście lub kilkadziesiąt słów kluczowych mniej obleganych przez konkurencję, które łącznie zapewnią taką samą ilość wejść na stronę, co bardziej oblegane słowa.
Ostatnim oferowanym typem pozycjonowania jest standardowe pozycjonowanie o zasięgu ogólnopolskim na słowa kluczowe nawet o dużym poziomie konkurencji.
Wszystkie te formy pozycjonowania posiadają zróżnicowane ceny, które rozpoczynają się od kilkudziesięciu złotych za słowo kluczowe, co w przekroju kilku miesięcy działań SEO daje łączny koszt nawet kilkuset złotych. Koszt ten jest jednak warty wydatków, ponieważ bez względu na wybrany typ pozycjonowania, zapewni ono nam kilkaset ekstra wejść dziennie, co zwiększa szanse na znalezienie potencjalnych klientów nawet kilkukrotnie w stosunku do nie pozycjonowanych stron internetowych.